Ulusal Engellilik Veri Sisteminin Kurulması
12 Mayıs tarihli Resmi Gazete ile “Engellilerin haklarının korunması ve onlara yönelik hizmetlerin daha etkin bir şekilde sunulması” Ulusal Engellilik Veri Sistemi ” yönetmeliği yayımlandı. Yönetmelik sistemin çerçevesini çizdi.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yönetilecek yeni veri sisteminde Türkiye’de engelli kimlik kartı almış ve alacak tüm vatandaşların bilgileri yer alacak. Ancak kimlik kartı almak veya sisteme dahil olmamak, vatandaşın talebi üzerineolacak.
Sistemdeki veriler Bakanlığın sorumluluğunda olacak:
Engelli kimlik kartı alma sürecinde herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. En az %40 engeli bulunan yetişkinler ile 18 yaş altı özel gereksinimli kişiler il müdürlükleri, sosyal hizmet merkezleri veya e-Devlet üzerinden kimlik başvurusu yapacaklardır.
Nüfus cüzdanı bulunan engelli vatandaşların bilgileri ise Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından sisteme işlenecek. Ayrıca engellilere hizmet veren kurum ve kuruluşlar elde ettikleri kişisel verileri sisteme aktarabileceklerdir.
Verilerin korunmasına ve hukuka aykırı olarak işlenmesine yönelik çalışmalar, Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından üstlenilecektir. Tüm veriler 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa uygun olarak alınacak, saklanacak ve korunacaktır.
Veriler herhangi bir nedenle üçüncü taraflara sunulmayacak veya yayınlanmayacaktır. Sisteme dahil olan vatandaşlar, engellilere tanınan hak ve hizmetlerden yararlanabilecek.